مقاله بررسی ارتباط بین سطح سرمی PSA با درجه‌ی
سرطان پروستات چهارمین سرطان شایع در دنیا و شایع ترین سرطان
پایان نامه طراحی پالس اکسی متر
ریتم طبیعی قلب از گره سینوسی آغاز شده و پس از انتقال به گره
نقش ماهی در کاهش بیماریهای روانی و رفع افسردگی
ماهی و آبزیان از گذشته به عنوان یکی از غذاهای بسیار مهم از
دانلود پروژه و مقاله تاثیرات بیماری توکسوپلاسموز
توکسوپلاسموز يک بيماري انگلي است که عمدتًا توسط گربه ها
دانلود مقاله پزشکی کمر درد
هر فرد در زندگي روزمره از حركات و فعاليت هاي زيادي استفاده
دانلود پمفلت ایدز HIV
ايدز بيماري است كه توسط يك ويروس بنام ويروس نقص سيستم ايمني
دانلود پمفلت انواع هپاتیت راه انتقال و پیشگیری از
كلمه هپاتيت (Hepatitis) به معناي التهاب كبد است. بسياري از
دانلود مقاله کم خونی و کمبود آهن
شرح مختصر : کم خونی نام عمومی است که به گروهی از اختلالات
دانلود مقاله آب مروارید و درمان آن
آب‌ مروارید عبارت‌ است‌ از کدر شدن‌ عدسی‌ چشم‌. عدسی‌ چشم‌
دانلود دیکشنری تخصصی اصطلاحات پرستاری Dictionary
در این دیکشنری تک زبانه نیز با رایج ترین و کاربردی ترین

افراد آنلاین

ما 54 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

اگر هر روز یا چند روز در هفته ورزش می‌کنید بدنتان نیاز به تغذیه مناسبی پیدا می‌کند اگر ما برنامه غذایی سالمی را رعایت کنیم و انرژی کافی دریافت کنیم تا سطح فعالیت و تمرینات خود را حفظ کنیم ممکن است پاسخگوی خوبی در برابر اشتها و میزان انرژی مورد نیازمان باشیم.

 

 

 

 

 درباره توت‌فرنگی کمتر می‌توان کسی را یافت که از خوردنش امتناع کند، به طوری که بدغذاترین بچه‌ها هم آن را دوست دارند

تاریخچه

حتما می‌‌دانید که این میوه در خانواده بزرگ توت‌‌ها جای دارد.

این توت همان‌ طور که از نامش پیداست، زادگاه اروپایی دارد و در قرن چهاردهم به طور وحشی در فرانسه می‌روییده و مصارف دارویی داشته تا این که کم‌‌کم به مزارع راه یافت.

در جنگل‌های شمال ایران نوع وحشی آن به وفور یافت می‌‌شود، زیرا توت‌فرنگی برای رویش به هوای خنک و آب فراوان نیاز دارد و نواحی شمالی کشور این شرایط را فراهم می‌‌کند.

 

ویتامین‌ها به دسته‌ای از مواد مغذی اطلاق می‌شوند که به مقدار کم، ولی ضروری برای بدن مورد نیازند. از مهم‌ترین این ویتامین‌ها می‌توان به ویتامین‌های گروه"B" اشاره کرد که نقش عمده آن‌ها در متابولیسم انرژی، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها است.

ویتامین C قدرت آنتی اکسیدانیِ قابل توجهی دارد و ضروری‌ترین ویتامین برای پیشگیری از سرماخوردگی محسوب می‌شود.

در این مقاله شما را با مواد غذایی آشنا می‌کنیم که حاوی بیشترین میزان از این ویتامین هستند.
 

 

 

 

 

 

 

 

امروزه همگی بر این امر واقفیم که مصرف یک رژیم غذایی سالم و غنی از غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به حفظ لاغری و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. ولی آیا می‌دانید که شمار رو به رشدی از تحقیقات نشان می‌دهند که این نوع رژیم غذایی همچنین در حفظ حافظه، ارتقای هوشیاری، پیش گیری از افسردگی و پیشگیری از آلزایمر و زوال مغز موثر است.

 

 

هر روز که می‌گذرد محققان دلایل بیشتری برای اثبات تأثیر مثبت ویتامین D در حفظ سلامت بدن ارائه می‌دهند.

 نتایج پژوهشی که در European Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افزایش میزان مصرف ویتامین D برای بالا بردن طول عمر مردم دنیا لازم و ضروری است.

این یافته نتیجه‌ی تلاش محققان آمریکایی است. دکتر دبلیو. بی. گرانت سرپرست تیم تحقیقاتی مرکز مطالعات سلامت سانفرانسیسکو تاکنون مطالعات زیادی در جهت ارزیابی تأثیر ویتامین D بر طول عمر انجام داده است.

 

محققان معتقدند کمبود ویتامین D باعث ابتلا به بیماری‌های زیادی می‌شود.

در واقع کمبود این ویتامین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و بیماری‌های خودایمنی را بالا می‌برد. از این گذشته ارتباطی بین کمبود این ویتامین و بیماری‌های تنفسی یا مفصلی نیز مشاهده شده است.

 

نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال بهتر از سایر انواع مرکبات در پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه موثر است. محققان مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت وسترن در دالاس می گویند ...

 بسیاری از مردم تصور می کنند آب تمامی مرکبات از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. در حالی که همه مرکبات چنین تاثیری ندارند.

ماهی ها شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. تحقیقات نشان می دهد ارتباط قوی بین حجم عضلات و سلامتی بدن وجود دارد.

وقتی پا به سن می گذاریم بدن حالت عضلانی خود را از دست می دهد به ویژه اگر به خوبی مورد استفاده قرار نگیرد. این عارضه کیفیت زندگی، تعادل، قدرت و توانایی بهبود بدن بعداز یک بیماری یا تصادف را تحت تاثیر قرار می دهد.

بر اساس يك تحقيق مشخص شد كه استفاده از مكمل‌هاي ويتامين E و مواد غذايي حاوي اين ماده مي‌تواند براي درمان بيماران مبتلا به بيماري‌هاي كبدي مفيد باشد.

بر اساس يك تحقيق كه توسط دانشكده علوم پزشكي دانشگاه «لس آنجلس» صورت گرفت، اين موضوع مشخص شد كه افراد مبتلا به بيماري‌هاي كبدي مي‌توانند با مصرف مواد غذايي و يا مكمل‌هاي حاوي ويتامين E به درمان خود بپردازند، البته مصرف اين ويتامين بايد زير نظر پزشك باشد.

عضويت در خبرنامه

تصاویر

cache/resized/50a1ca5bceb6e1d85a4eae6f09c15a67.jpg
عکس آقای زهادت با حضرت آیت الله یثربی
cache/resized/672e4ce48f2a8e81b8f59637191059cd.jpg
عکس آقای زهادت با آیت الله اعتمادی
cache/resized/5821843c410b22bbeec4e3695cac9819.jpg
عکس آقای زهادت با آقای محلوجی وزیر صنعت،معدن و
cache/resized/02d0e9a29387b5c3f23b0136bd9c573a.jpg
عکس آقای زهادت با آقای ظریف وزیر امور خارجه