مقاله بررسی ارتباط بین سطح سرمی PSA با درجه‌ی
سرطان پروستات چهارمین سرطان شایع در دنیا و شایع ترین سرطان
پایان نامه طراحی پالس اکسی متر
ریتم طبیعی قلب از گره سینوسی آغاز شده و پس از انتقال به گره
نقش ماهی در کاهش بیماریهای روانی و رفع افسردگی
ماهی و آبزیان از گذشته به عنوان یکی از غذاهای بسیار مهم از
دانلود پروژه و مقاله تاثیرات بیماری توکسوپلاسموز
توکسوپلاسموز يک بيماري انگلي است که عمدتًا توسط گربه ها
دانلود مقاله پزشکی کمر درد
هر فرد در زندگي روزمره از حركات و فعاليت هاي زيادي استفاده
دانلود پمفلت ایدز HIV
ايدز بيماري است كه توسط يك ويروس بنام ويروس نقص سيستم ايمني
دانلود پمفلت انواع هپاتیت راه انتقال و پیشگیری از
كلمه هپاتيت (Hepatitis) به معناي التهاب كبد است. بسياري از
دانلود مقاله کم خونی و کمبود آهن
شرح مختصر : کم خونی نام عمومی است که به گروهی از اختلالات
دانلود مقاله آب مروارید و درمان آن
آب‌ مروارید عبارت‌ است‌ از کدر شدن‌ عدسی‌ چشم‌. عدسی‌ چشم‌
دانلود دیکشنری تخصصی اصطلاحات پرستاری Dictionary
در این دیکشنری تک زبانه نیز با رایج ترین و کاربردی ترین

افراد آنلاین

ما 14 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

بدنسازی حافظه را هم قوی می کند مطلب ویژه

جمعه, 24 بهمن 1393 ساعت 11:07 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

متخصصان توصیه می کنند که برای تقویت حافظه، مرتبا بازی های فکری مانند حل کردن سودوکو، جدول، تست های هوش و غیره را در برنامه روزانه خود بگنجانید.  ورزش بدنسازی بیشتر از ورزش ایروبیک (هوازی) روی افزایش توانمندی ذهنی و حافظه افراد تاثیر می گذارد.

محققان آمریکایی نتایج 29 بررسی بالینی انجام شده روی حدود 2000 نفر را مورد بررسی مجدد قرار دادند و مشاهده کردند که ورزش ایروبیک تاثیر جزیی روی برخی از توانمندی های ذهنی دارد.


در واقع به اعتقاد این محققان، آیروبیک تاثیر کمی در بالا بردن قدرت تمرکز، توانایی انجام وظایف و سرعت دریافت اطلاعات دارد، اما تاثیری در تقویت حافظه کوتاه مدت ندارد. اما ورزش بدنسازی، تاثیر مثبتی در تقویت و بهبود حافظه کوتاه مدت داشته و تمرکز و دقت افراد را بالا می برد.


به عقیده متخصصان، افرادی که ورزش های بدنسازی و ایروبیک را در برنامه ی خود دارند خدمت بزرگی به سلامتی شان می کنند.

آنها توصیه می کنند که تا حد امکان این دو ورزش را به طور همزمان در برنامه ی خود بگنجانید، چون ورزش ایروبیک سلامت قلب و عروق را بالا می برد و بدنسازی خدمت بیشتری به توانمندی ذهنی و حافظه تان می کند.


افرادی که به طور مرتب بازی های فکری انجام می دهند، هوش و حافظه ی بهتری دارند.


نتایج پژوهشی که اخیرا انجام گرفته است نشان می دهد افرادی که تحصیلات کمتری دارند، می توانند با انجام بازی های فکری مانند حل کردن سودوکو و جدول و همچنین با خواندن و نوشتن، گام بزرگی در بهبود حافظه و هوش خود بردارند.


در این پژوهش 3343 مرد و زن بین 32 تا 84 سال مورد بررسی قرار گرفتند. 40 درصد افراد شرکت کننده، مدرک دانشگاهی داشتند.
حل جدول

پیش از این، نتایج پژوهش های انجام شده نشان داده بود که میزان تحصیلات روی توانمندی های ذهنی بخصوص در دوره ی سالمندی تاثیر دارد.

اما نتایج این پژوهش نشان می دهد افرادی که تحصیلات پایینی دارند، اما هفته ای حداقل یک بار بازی های فکری انجام می دهند، می توانند قدرت ذهنی، حافظه و هوش خود را بالا ببرند و نتایجی مشابه با افرادی که تحصیلات بالایی دارند کسب کنند.

حتی در مواردی مشاهده شده است که حافظه و قدرت ذهنی این افراد در مقایسه با تحصیل کرده هایی که بازی های فکری انجام نمی دهند بهتر است.

برای همین متخصصان توصیه می کنند که به طور مرتب بازی های فکری مانند حل کردن سودوکو، جدول، تست های هوش و غیره را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

 

منبع: تبیان

بازدیدها : 1548
(0 رای‌ها)

عضويت در خبرنامه

تصاویر

cache/resized/50a1ca5bceb6e1d85a4eae6f09c15a67.jpg
عکس آقای زهادت با حضرت آیت الله یثربی
cache/resized/672e4ce48f2a8e81b8f59637191059cd.jpg
عکس آقای زهادت با آیت الله اعتمادی
cache/resized/5821843c410b22bbeec4e3695cac9819.jpg
عکس آقای زهادت با آقای محلوجی وزیر صنعت،معدن و
cache/resized/02d0e9a29387b5c3f23b0136bd9c573a.jpg
عکس آقای زهادت با آقای ظریف وزیر امور خارجه