مقاله بررسی ارتباط بین سطح سرمی PSA با درجه‌ی
سرطان پروستات چهارمین سرطان شایع در دنیا و شایع ترین سرطان
پایان نامه طراحی پالس اکسی متر
ریتم طبیعی قلب از گره سینوسی آغاز شده و پس از انتقال به گره
نقش ماهی در کاهش بیماریهای روانی و رفع افسردگی
ماهی و آبزیان از گذشته به عنوان یکی از غذاهای بسیار مهم از
دانلود پروژه و مقاله تاثیرات بیماری توکسوپلاسموز
توکسوپلاسموز يک بيماري انگلي است که عمدتًا توسط گربه ها
دانلود مقاله پزشکی کمر درد
هر فرد در زندگي روزمره از حركات و فعاليت هاي زيادي استفاده
دانلود پمفلت ایدز HIV
ايدز بيماري است كه توسط يك ويروس بنام ويروس نقص سيستم ايمني
دانلود پمفلت انواع هپاتیت راه انتقال و پیشگیری از
كلمه هپاتيت (Hepatitis) به معناي التهاب كبد است. بسياري از
دانلود مقاله کم خونی و کمبود آهن
شرح مختصر : کم خونی نام عمومی است که به گروهی از اختلالات
دانلود مقاله آب مروارید و درمان آن
آب‌ مروارید عبارت‌ است‌ از کدر شدن‌ عدسی‌ چشم‌. عدسی‌ چشم‌
دانلود دیکشنری تخصصی اصطلاحات پرستاری Dictionary
در این دیکشنری تک زبانه نیز با رایج ترین و کاربردی ترین

افراد آنلاین

ما 67 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

چند توصیه پزشکی در ماه رمضان مطلب ویژه

دوشنبه, 16 مرداد 1391 ساعت 19:00 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

حتماً شما هم توصیه‌های زیادی برای روزه‌داری شنیده‌اید که می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر روزه بگیرید و با سلامتی بیشتر بتوانید از توفیق عبادت بیشتر بهره‌مند شوید ما هم در این قسمت چند نکته را از زبان متخصصان تغذیه درباره سحری یادآوری می‌کنیم:


1) هنگام سحر شیرینی و مواد قندی زیاد نخورید. استفاده از مواد قندی و شیرینی به مقدار زیاد در وعده سحر باعث افزایش ناگهانی هورمون انسولین در خون و در نتیجه كاهش ناگهانی قند خون در طول روز می‌شود. که با عوارضی چون سرگیجه، بی‌حالی، پرخاشگری، عصبانیت و ضعف ناگهانی، این كاهش قند خون خودش را نشان می‌دهد.

2) وعده سحری را حذف نکنید. زیرا حذف وعده سحری باعث ایجاد اختلال در سوخت و ساز بدن می‌شود و همچنین بوی بد دهان، سردرد، دردهای عضلانی، سوزش سر دل، افزایش ناراحتی معده، بی‌خوابی و عصبانیت را به دنبال دارد.

3) هنگام خوردن سحری هم مانند افطار زیاده‌روی نکنید. پرخوری در هنگام سحر از احساس گرسنگی در طول روز جلوگیری نمی‌كند، بلكه در ساعات ابتدایی بعد از سحر، فشار زیادی را به معده و دستگاه گوارشی شما وارد می‌كند. این وضعیت باعث می‌شود علایمی نظیر سوء‌هاضمه، درد و نفخ معده بروز كند. روزه‌داران باید در وعده سحر غذای سبك بخورند و از مصرف غذاهای چرب، سرخ‌كردنی و پرحجم پرهیز كنند.

4) بهتر است از مصرف نمك زیاد و ادویه زیاد خودداری كنیدزیرا باعث تشنگی شما در طول روز می‌شود.

5) بهتر است بعد از خوردن سحری با کمی فاصله و دیرتر بخوابید زیرا وضعیت درازكش سبب برگشت مواد غذایی به مری و ترش‌كردن می‌شود از این رو روزه‌داران در طول روز اذیت خواهند شد و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد باعث سوزش سردل و بیماری «رفلاكس معده و مری» در فرد می‌شود.

6) برای کاهش تشنگی در طول روز در سحری میوه و سبزیجات بیشتر مصرف کنید. ولی مصرف چای زیاد و پررنگ به دلیل خاصیت ادرار‌آوری و كافئین موجود در آن در وعده سحری مناسب نیست. بهترین نوشیدنی آب است و بهترین زمان نوشیدن آب كافی، یك ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از وعده سحری است.

منبع : اطلاعات

بازدیدها : 2283
(0 رای‌ها)

عضويت در خبرنامه

تصاویر

cache/resized/50a1ca5bceb6e1d85a4eae6f09c15a67.jpg
عکس آقای زهادت با حضرت آیت الله یثربی
cache/resized/672e4ce48f2a8e81b8f59637191059cd.jpg
عکس آقای زهادت با آیت الله اعتمادی
cache/resized/5821843c410b22bbeec4e3695cac9819.jpg
عکس آقای زهادت با آقای محلوجی وزیر صنعت،معدن و
cache/resized/02d0e9a29387b5c3f23b0136bd9c573a.jpg
عکس آقای زهادت با آقای ظریف وزیر امور خارجه